Results 1 to 13 of 13

Thread: Build mode for creative IDEA

Kickstarter Alpha Nomad INT3NSE's Avatar
    Post Thanks / Like

Lightbulb Build mode for creative IDEA

Hi,
    Has your car flipped upside down? Do you want to change your car but you can't reach it? Do you need to replace your wheels? Or anything else?

Well, I got the perfect solution for you!

Introducing: BUILD MODE

Build mode allows you to modify your vehicle without any trouble!

What it does:
    Activate build mode (Press <KEY> while looking at your vehicle.) Your vehicle will start to hover (About 5m above the ground) and automaticly turns itself, so the wheels will be facing the ground again. (Almost like the system they use in 'Robocraft', When you press F,) Your vehicle will stay in that state untill you press <KEY>. Then it will drop to the ground again.

While in the 'Build Mode state' You can modify your car, (Like an invisible, big jack,) in any way you want. You can also remove/add wheels. BUT in Build Mode state, your vehicle will behave like it's in space. So gravity and such wont apply to the car. (But once you press <KEY>, It'll behave normal.) And the blocks unattached to the vehicle will also float, incase you mess up.

Maybe you can add NoClip to it, And a blue glow around it.

It could be creative exclusive, or maybe survival, as in you have to craft a machine to do that.

This could be a major help. Because now, once you remove the jack, you can't modify your car (Like removing/adding blocks on the underside of the vehicle.)~

~INT3NSE

Super Moderator Wazbat's Avatar
    Post Thanks / Like
    I think a quick little fix for that at the moment would be making jacks expandable, so you can place them on the car, then lift. And a cut-paste option with the ability to rotate, if you flip it.

Kickstarter Builder Nomad
    Post Thanks / Like
    I like the suggestion, cool! The rest will be in Dutch

Hoi Nederlander, leuk om iemand anders te ontmoeten die het spel heeft. Ik probeer me te herinneren waar ik je eerder heb ontmoet, jouw naam komt me erg bekend voor.... wie weet kom ik er nog op.

Post Thanks / Like
    Hoi! Ik was een MOD op een NMS fansite (EXPLORENMS), Ik maakte ook veel fanart van No Man's Sky erop. En mijn werk was een paar keer op CobraTV...

Ik speel competetive pokemon ORAS.
    Jaren geleden speelde ik Minecraft. Ik won wat dingen daarop (Ook een paar keer in de krant daarvoor).
    Heel kort trove. en GW2

Dat is het denk ik.
    Ik herinner me niets bij jouw naam helaas =/

EDIT: En ook ARK, heel veel ARK
    Last edited by INT3NSE; 27-08-2016 at 11:25 AM.

Post Thanks / Like
    Zal het ARK of ExploreNMS zijn geweest, ARK speel ik ook regelmatig en bij ExploreNMS heb ik een tijdje rond gehangen.

Misschien herinner je dit: http://i.imgur.com/fQGRnbS.jpg

Post Thanks / Like
    Ja, jij bent van ExploreNMS. Ik herinner mij die stijl.

Jij kent zeker weten deze dan:

ALT link: http://i621.photobucket.com/albums/t...pstakxloaz.png

Post Thanks / Like
    Ja, die ken ik nog wel En vraagje nog, gewoon benieuwd, hoe ervaar je NMS? Vind het zelf een goed spel, ook al is het niet wat ze hebben beloofd, maar het is toch wel een beetje wat ik er van had verwacht. Heb altijd het gevoel gehad dat ze het spel zwaar overdreven hebben en nooit het echte spel hebben laten zien. Vind ik jammer, daarmee gooi je wel je goede naam te grabbel. Voor een ontdekker zoals ik is het spel zeker goed, heb er al heel wat uurtjes in zitten, maar ik ben blij dat ik niet de volle prijs ervoor heb betaald, dat is het niet waard, gelukkig kwam ik een mooie aanbieding tegen. Vind het te zot voor woorden dat ze hier €59,99 voor durven te vragen.

Post Thanks / Like
    Ik vind het precies zoals verwacht. 9/10. De prijs is wel hoog, maar als ze een paar gratis DLC's erbij gooien, zal het wel OK zijn. Ik zou het 30 Euro maken en Early Access. Als je al 60 had betaalt krijg je een season pass.

Het grootste probleem van de haat is dat ze er niets van weten. Fans zoals wij hebben elke interview en elk article gelezen, en wat hij zij was ook zo. Alleen de nieuwe spelers verwachten dat het Half Life 3 + Skyrim in space is. Dat is totaal niet wat hij zei. Het is juist beter dan hij zei, er zijn NPC's en een story + lore. In de pre-alpha was het space engine in 1st person view.

Conclusie, eerst research doen, dan zie je of het spel goed voor je is of niet. Sommige spelen COD en vinden en zijn trolls, andere zijn meer serieus en vinden spellen zoals EVE, NMS, Planet Nomads, en Space Engineers leuk.

Kickstarter Alpha Nomad
    Post Thanks / Like
    Can someone summarize the discussion in english please ?

Post Thanks / Like
    Benjamin and I met a long time ago, and now we meet again in here at the Planet Nomads forum.

And we discuss if No Man's Sky was a failiure or not.

Kickstarter Unique Nomad Nomad Dave's Avatar
    Post Thanks / Like
    LOL should of skipped to the last comment would of saved me a lot of time running it all through a translator.

its a small world A guys
    Wazbat say's "Oh Nomad Dave isn't affiliated with Planet Nomads or Craneballs" witch is very true all I have is the game

Post Thanks / Like
    We'll continue the rest of our replies in English again We both agree that No Man's Sky's price is a bit too high, unless they come through with some awesome DLC's. From now it's back to Planet Nomads and I can only say the price for this game is excellent

Kickstarter Alpha Nomad
    Post Thanks / Like
    Hey, I like that you guys get along whit each other, but I dont think this is the right place to talk about this kind of stuff. And especially not in dutch, dutch myself, but its an international forum. But ok, it seems you have noticed it yourself already.

About the topic hou started. It sounds like a great idea, but I think, like someone already replied, the best thing to do is to make the jack working. Which, I think already noticed somewhere, would be something the deva already wanted to implement. If not, it would be great.

The idea to put the build mode in creativeonly is good, a machine for it in survival, hmm, maybe not, but thats my opinion on it.

But wont there be a problem, if you would let it float above the ground, add blocks and weight, youwont see the immediate result of what that weight does to the suspension on the car?

Tags for this Thread